Klik her for at få en printervenlig version af siden
Dansk
German
English
 
OM COMPASS
RÅDGIVNING
INFORMATION
LINKS
DISCLAIMER
KONTAKT
 
 
Tilmeld nyhedsbrev






Er du allerede tilmeldt og ønsker af afmelde dig, kan du gøre det her.
 
 

Det er vigtigt, at kunden afgiver følgende oplysninger ved handlens indgåelse:

  • Kundens fulde navn

    For at få udstedt fakturaen til den korrekte, jurdiske person, skal man afklare, om det drejer sig om en person, et personligt ejet firma eller et selskab.

    Er der tale om et personligt ejet firma, er det vigtigt at få oplyst personen bagved, f.eks. Snedkerfirmaet v/ Hans Hansen.

    Hvis det er et selskab, skal man få oplyst det fulde navn, herunder også om det er et A/S, ApS, I/S, AmbA, kommanditselskab mv.

    Hvis det er et I/S eller et K/S, der handles med, skal man sørge for at få anført fulde navn, adresse og CPR-nummer på de personer, der står bag.

  • Kundens CPR-nummer, CVR-nummer, fødselsdato

    Selskaber og personligt ejet firmaer har pligt til at oplyse CVR-nummeret, mens det kan være sværere at få private personer til at oplyse CPR-nummeret. Man vil i så fald være nødsaget til at nøjes med fødselsdatoen, og hvis kundekartoteket f.eks. er opbygget over fødselsdato, vil der være en ”legitim” grund til at bede om at få denne oplyst.

  • Fakturerings- / leveringsadresse

    Det er vigtigt at få præciseret, hvor varerne skal leveres, og er der forskel på leverings- og faktureringsadresse, skal man sørge for at få dette anført.

  • Telefonnummer

    Få gerne kundens telefonnummer oplyst, idet jo flere oplysninger man har, jo lettere vil identifikationen være.

  • Modtager af ydelsen

    Sørg for at få anført, hvis bestiller ikke også er modtager af ydelsen. I så tilfælde skal begges navne og adresser noteres, således at man senere kan afklare, hvem der hæfter for bestillingen. Som udgangspunkt hæfter bestiller for betalingen, med mindre der aftales noget andet. Det kan i så fald være nødvendigt med dokumentation for fuldmagt.